Komunikacja wewnętrzna w organizacji


Czym jest strategia zarządzania?

Strategia Zarządzania:

  • przedstawia cele ogólne i cele cząstkowe, które rozstrzygają o tworzeniu, funkcjonowaniu i rozwoju przedsiębiorstwa jako całości
  • wyrażana jest w formie programów i planów dotyczących działalności globalnej lub jakiejś funkcji przedsiębiorstwa
  • podlega ocenie przez zastosowanie określonych kryteriów efektywności

Czym jest komunikacja wewnętrzna?

Komunikacja wewnętrzna wchodzi w skład działów HR, a czasami w działach PR. Ważne jest, aby pamiętać, że zorganizowana komunikacja wewnętrzna powinna występować w każdej firmie, niezależnie od ilości zatrudnianych w niej pracowników.

Rola i zadania komunikacji wewnętrznej

Z punktu widzenia zarządu komunikacja powinna:

  • wspierać realizację założonego wyniku finansowego
  • wspierać realizację celów strategicznych
  • wpływać na poprawę jakości produkcji/ usług
  • wzmacniać identyfikację pracowników z firmą
  • wpływać na wzrost zaangażowania pracowników

Pracownicy od komunikacji wewnętrznej oczekują:

  • dostarczenia wiedzy i informacji na temat bieżącej sytuacji i przyszłości firmy
  • dostarczenia wiedzy i informacji na temat swojej bieżącej sytuacji i swojej przyszłości w firmie
  • informacji zwrotnej na temat realizowanych celów i zadań słuchania


Kto i po co potrzebuje komunikacji wewnętrznej?

Komunikacja wewnętrzna obejmuje wszystkie kierunki komunikacji. Dostarcza narzędzi, formułuje treści, uzupełnia komunikację bezpośrednią.

Zarząd:

  • wyniki finansowe firmy
  • wsparcie realizacji celów strategicznych
  • wsparcie procesów
  • wizerunek

Współpracownicy:

  • doinformowanie
  • docenianie
  • poczucie bezpieczeństwa i celu
  • identyfikacja z firmą
  • zaangażowanie w pracę

„Komunikatorzy”:

  • planowanie
  • organizowanie
  • kierowanie
  • kontrolowanie
  • komunikowanie (się)

Podczas odbywającego się w Warszawie szkolenia „Komunikacja wewnętrzna w organizacji. Od przypadku do strategii”. Organizowanego przez High 5 Training Group uczestnicy zapoznają się z aktualnymi trendami i wyzwaniami z obszaru komunikacji wewnętrznej, dowiedzą się, jak zarządzać sytuacją kryzysową oraz zapoznają się z najciekawszymi case study z Polski i świata.

https://www.high5.pl/