Czym jest strategia zarządzania?
Strategia Zarządzania:
- przedstawia cele ogólne i cele cząstkowe, które rozstrzygają o tworzeniu, funkcjonowaniu i rozwoju przedsiębiorstwa jako całości
- wyrażana jest w formie programów i planów dotyczących działalności globalnej lub jakiejś funkcji przedsiębiorstwa
- podlega ocenie przez zastosowanie określonych kryteriów efektywności
Czym jest komunikacja wewnętrzna?
Komunikacja wewnętrzna wchodzi w skład działów HR, a czasami w działach PR. Ważne jest, aby pamiętać, że zorganizowana komunikacja wewnętrzna powinna występować wkażdej firmie, niezależnie od ilości zatrudnianych w niej pracowników.
Rola i zadania komunikacji wewnętrznej
Z punktu widzenia zarządu komunikacja powinna:
- wspierać realizację założonego wyniku finansowego
- wspierać realizację celów strategicznych
- wpływać na poprawę jakości produkcji/ usług
- wzmacniać identyfikację pracowników z firmą
- wpływać na wzrost zaangażowania pracowników
Pracownicy od komunikacji wewnętrznej oczekują:
- dostarczenia wiedzy i informacji na temat bieżącej sytuacji i przyszłości firmy
- dostarczenia wiedzy i informacji na temat swojej bieżącej sytuacji i swojej przyszłości w firmie
- informacji zwrotnej na temat realizowanych celów i zadań słuchania
Kto i po co potrzebuje komunikacji wewnętrznej?
Komunikacja wewnętrzna obejmuje wszystkie kierunki komunikacji. Dostarcza narzędzi, formułuje treści, uzupełnia komunikację bezpośrednią.
Zarząd:
- wyniki finansowe firmy
- wsparcie realizacji celów strategicznych
- wsparcie procesów
- wizerunek
Współpracownicy:
- doinformowanie
- docenianie
- poczucie bezpieczeństwa i celu
- identyfikacja z firmą
- zaangażowanie w pracę
„Komunikatorzy”:
- planowanie
- organizowanie
- kierowanie
- kontrolowanie
- komunikowanie (się)
Podczas odbywającego się w Warszawie szkolenia „Komunikacja wewnętrzna w organizacji. Od przypadku do strategii”. Organizowanego przez High 5 Group uczestnicy zapoznają się z aktualnymi trendami i wyzwaniami z obszaru komunikacji wewnętrznej, dowiedzą się, jak zarządzać sytuacją kryzysową oraz zapoznają się z najciekawszymi case study z Polski i świata.