Na początek zaplanuj coś prostego i dość przyjemnego, ponieważ dzięki temu satysfakcja
z osiągnięcia pierwszego sukcesu będzie większa, co przełoży się na większą motywację do realizacji kolejnych, może nawet nieco trudniejszych celów.
Zdefiniuj swoje cele, zadaj sobie pytanie: „co dokładnie chcę osiągnąć?”.
Pamiętaj, dużo łatwiej będzie Ci osiągnąć pożądane cele, jeśli będą „sprytne” (z ang. „SMART”):
SMART:
- Specific – Sprecyzowane, konkretne, jednoznaczne.
- Measurable – Mierzalne (miernik ilościowy lub jakościowy).
- Ambitious – Ambitne, ale … .
- Realistic – Realistyczne.
- Timebound – Terminowe, posiadające ramy czasowe.
Jeśli zastanawiasz się jak zorganizować swój czas, to jednym ze sposobów na właściwe zarządzanie czasem są szkolenia z zarządzania czasem. Szkolenia z zarządzania czasem pomagają poznać Twoje dotychczasowe przyzwyczajenia, nawyki, a także ustalić konkretne cele, do których chcesz dążyć.